10 nasvetov za dober partnerski odnos

0
984
Dober partnerski odnos
Dober partnerski odnos

Za dober partnerski odnos se izogibajte uničevalcev odnosa in delajte na temeljih zdravega odnosa, ki jih razlagamo v članku.

  • 1. Vsako jutro se zavestno odločite, da ne boste kritizirali partnerja. Če vam spodleti, to priznajte in se mu opravičite.
  • 2. Pokažite, da cenite pozitivne stvari, ki jih vaš partner reče ali naredi – ne glede na to, kako majhne so.
  • 3. Prosite partnerja, da vam napiše, ob katerih stvareh se počuti ljubljenega in cenjenega. Enako naredite tudi sami. Zatem zamenjajte liste. Nato vsak dan, ne glede na počutje, naredite zanj eno takšno ljubeče dejanje.
  • 4. Odkrito poglejte, katere so stvari, ki jih počnete in za katere veste, da ne koristijo vaši zvezi. Če želite nekaj drugega, morate nekaj drugega tudi narediti.
  • 5. Razvijte sočutje do partnerja in do sebe. Obrambna vedenja, besede, misli in čustva so le načini, s katerimi se ščitita oba, kadar se ne počutita varno. Opazujte se, kadar jih uporabite in se vprašajte, v kakšni meri so predvsem odsev vaših izkušenj iz preteklosti, ter kaj lahko naredite, da postanete varnejši za svojega partnerja.
  • 6. Partnerju povejte zelo natančno, kaj potrebujete in zakaj je to pomembno za vas. Partner ne more brati vaših misli.
  • 7. Naučite se novih veščin, ki naredijo komunikacijo za oba varno in uspešno.
  • 8. Zavedajte se, da romantična ljubezen niti spopad za prevlado nista cilj potovanja, temveč faze na poti k resnični ljubezni. Frustracije in konflikti so ključ za rast in zdravljenje obeh.
  • 9. Pridobite si novo znanje o zakonitostih v partnerskih odnosih, pravih vzrokih za frustracije v vaši zvezi ter nove ideje in poti za zavestno oblikovanje takšnega odnosa, kot si ga želite. Pri tem vam lahko pomagajo ustrezne delavnice, izobraževanja, osebno svetovanje, pa tudi primerna literatura.
  • 10. Zavedajte se, da je večino zvez mogoče “rešiti” in transformirati, če se le odločite za delo na sebi in odnosu. Rešiti se partnerja ne pomeni rešiti se problema. Če sami ne najdete rešitve, poiščite strokovno pomoč.

Stebri zdravega odnosa

Lucija Smerdel, Srce, zakonska in družinska terapija in svetovanje dodaja, da je za dober partnerski odnos treba trdno delo na naslednjih stebrih zdravega odnosa:

Pripadnost in povezanost: opominjajta se, da pripadata točno določeni osebi, ki vas vedno nosi v srcu, sta si na voljo, vesta, kam se zatečeta, ko sta v stiski. To pomeni, da si vzameta čas, ki je namenjen samo vama. Ali ga bosta izkoristila za pogovor o tem kaj se je dogajalo čez dan, kaj vas je razveselilo, kaj vas je ujezilo, se pogovarjala o prihodnosti, ali bosta odšla na sprehod, ali se igrala kakšne družabne igre, skuhala večerjo skupaj- ta odločitev ostane vama. Naj bo to dnevni ali tedenski ritual – a naj bo vajin stalni ritual!

Zaupanje: pomeni dati pristen odziv; lahko se zaneseta drug na drugega, vzameta se zares in vztrajata ob partnerju v njegovi stiski. Že ob začetku vajine zveze je bilo zelo pomembno, ko ste partnerju zaupali določene stvari, ki so bile za vas pomembne in intimne, kaj je partner s temi zaupnimi podatki storil. Ali jih je ohranil zase in negoval to zaupanje ali se je o njih pogovarjal še s kom drugim?

Dostojanstvo: zajema spoštovanje sebe, sposobnost drug drugega poslušati in sprejemati, sprejemanje partnerjevega sveta. Dopustita drug drugemu svobodo, dovolita, da partner čuti, kar čuti in da mu ni potrebno čutiti, kar mu drugi reče. Dopustite partnerju, da lahko razmišlja s svojo glavo.

Prepoznavnost: dopuščanje razvijanja osebnega stila in slišanost v konkretnih potrebah in danostih. V odnosu ohranita svoje hobije, stvari, ki vas sproščajo. Če partnerka/partner rad/a riše, igra instrument, bere knjige, ustvarja, se ukvarja s popravljanjem stvari, zbira značke… jo /ga spodbujajte v njeni/njegovi enkratnosti.

Sočutje: je v prvi vrsti sprejemanje in razumevanje partnerja ter razvijanje odnosa v ljubezni. Ko so razviti prejšnji stebri, se lahko začne razvijati tudi ta. Ali lahko sprejmeta drug drugega, takega kot je ter ohranita odprt dialog o podobnostih in različnostih čustvovanja in dojemanja drugega in sebe?

Te stebre pa mora prepletati globoko prijateljstvo, vzajemno spoštovanje ter to, da preprosto zmoreta in znata uživati v družbi drug drugega.

Izogibajta se uničevalcem odnosa

Poleg tega ga. Smerdel svetuje, da se izogibajta predvsem naslednjih uničevalcev odnosa:

Kritika: osebni napad, ki vključuje negativne besede o značaju ali osebnosti drugega. Primer: kaj je s tabo narobe, si čisto nezanesljiv, si neodgovoren … Raje se usmerita na reševanje problema in se držita dogovorjenega. Rešitev: kadar narediš to, se počutim…, kako bova sedaj rešila problem …, kje ti lahko pomagam, da bo naloga dokončana …

Obrambno vedenje: napad drugega, naštevanje napak drugega in hkrati poudarjanje odlike. Primer: problem ni pri meni, ampak pri tebi, v tebi … Raje priznajta odgovornost za nastalo situacijo. Rešitev: res je, to je tudi moja napaka …, žal mi je …, imava problem, dajva se dogovoriti, kako ga bova rešila …

Prezir: uporabljanje poniževalnih besed, zavijanje z očmi, posmehovanje … Raje se ugriznita v jezik, ko hočeta izgovoriti žaljivo besedo. Predstavljajte si, kako bi se vi počutili, če bi se partner do vas tako obnašal.

Prekinitev stika: umolkniti zaradi užaljenosti ali trme, zapustiti prostor, začeti se ukvarjati z drugimi stvarmi … Raje si določita temeljna pravila. Rešitev: ne bova se umaknila iz prostora, dokler ne razrešiva problema.

Deli

Sodelujoči strokovnjaki:

Lucija Smerdel

Lucija Smerdel

Srce, zakonska in družinska terapija in svetovanje

Prejmite redne uporabne informacije o poroki Brezplačno.

PUSTITE KOMENTAR

Please enter your comment!
Please enter your name here